Main Menu

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Our school

Pszczółki

Grupa 4 latków

 

"W naszej grupie po polsku i angielsku mówimy i dobrze się przy tym bawimy, więc do nas zapraszamy - bawcie i uczcie się razem z nami !!" 

 

Informacje dla rodziców:
Ważne informacje dla rodziców są przekazywane w INSO

Telefon: +48 56-676-04-17
Z nauczycielem grupy można się również kontaktować poprzez INSO

Zadania wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńcze na m-c Kwiecień 2024:
Dziecko powinno :
- zdobycie wiedzy o zwierzętach wiejskich, życiu na wsi, maszynach gospodarczych, pracy rolnika
- kontynuowanie rozpoczętych przez nauczyciela rytmów obrazkowych oraz dźwiękowych,
- nauka rysowania owalu, wycinania nożyczkami koła,
- podejmowanie prób wyróżnienia pierwszych głosek wyrazów, nauka poprzez zabawę, utrwalanie umiejętności dzielenia wyrazu na sylaby
- dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy zwierzętami,
- rozumienie znaczenia pracy rolnika dla innych ludzi,
- zapoznanie z gospodarskimi pojazdami, pojęciem ekologia,
- ćwiczenie słuchu, percepcji wzrokowej, skupienia uwagi,
- rozwijanie myślenia logicznego, przyczynowo-skutkowego,
- przeliczanie elementów, liczenie na konkretach,
- poznawanie sposobów dbania o środowisko, zapamiętywanie najważniejszych pojęć związanych z ochroną naszej planety
- zaangażowanie rodziców w życie grupy przedszkolnej,
- uczestnictwo aktywne w burzy mózgów, dyskusjach, rozwijanie mowy, budowanie złożonej wypowiedzi ustnej na zadany temat
- odróżnianie czynników środowiskowych wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie człowieka, zwierzęcia,
- zdobycie wiedzy przyrodniczej o roślinach, planecie,
- nauka wierszy na pamięć, głośne śpiewanie piosenek,
- dokonywanie obserwacji podczas zabaw badawczych z wodą,
 - nauka segregowania śmieci, kształtowanie postawy patriotycznej, poszerzanie wiedzy o Polsce, symbolach narodowych, nauka stania na baczność podczas śpiewania hymnu państwowego
- utrwalanie znajomości adresu zamieszkania, nauka kodowania za pomocą figur geometrycznych,
- poznanie melodii i strojów ludowych
- dbanie o ogólny rozwój dzieci, przede wszystkim społeczno-emocjonalny.

Bloki tematyczne na m-c Kwiecień 2024r.
 I - NA WSI (01.04 - 05.04.2024)
 II - PRACA ROLNIKA (08.04 - 12.04.2024)
 III  CHRONIMY ŚRODOWISKO (15.04 - 19.04.2024)
 IV - ŚWIĘTA WIELKANOCNE (22.04 - 29.04.2024)

Wiersz na m-c Kwiecień 2024r.

Jajko

Marta Bogdanowicz

A to co? A to co? Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami.

Jajko drogą szło. Kroczymy palcami po jego plecach, od ich dolnej

części z ku górnej aż do czubka głowy.

Napotkało „patelnicę” Na czubku głowy wykonujemy dłonią ruch okrężny,

zakończony lekkim stuknięciem palcem.

i udaje jajecznicę. Wykonujemy wewnętrzną stroną dłoni szybki gładzący

ruch – od czubka głowy do dolnej części pleców..


Małgorzata Barańska

Ta maszyna, ta maszyna

swoją pracę już zaczyna.

Wszystkie tłoki zaraz ruszą,

bo się razem ruszać muszą.


Tup w lesie

Beata Gawrońska

Pewnego dnia Tup wybrał się na spacer do lasu. Idąc patrzył w gorę i podziwiał błękitne niebo

(przesuwanie językiem od wałka dziąsłowego do podniebienia miękkiego), potem łąki i pola

(przesuwanie czubka języka po wewnętrznych stronach policzków). Gdy doszedł do lasu, zaczął

liczyć drzewa (liczenie językiem górnych i dolnych zębów). Na polanie zobaczył małego jelonka,

który skubał trawę (kląskanie). Zobaczył też wiewiórkę, która wchodziła na drzewo (wyciąganie

języka w kierunku nosa). Gdy zmęczył się chodzeniem, położył się na trawie pod drzewem

(wysuwanie języka do brody). Zaczęło się ściemniać, więc postanowił wrócić do domu. Szedł

i rozglądał się raz w jedną, raz w drugą stronę (wysuwanie języka raz w lewo, raz w prawo). Gdy

przechodził obok strumyka, zobaczył małego lisa, który pił wodę (szerokim językiem robienie

łopatki). Języczek był bardzo zadowolony ze spaceru (dzieci robią szeroki uśmiech).


Wieloryb i rybki

Marta Bogdanowicz

Raz rybki w morzu brały ślub

i tak chlupały: chlup, chlup, chlup.

A wtem wieloryb wielki wpadł

i całe towarzystwo zjadł.

Piosenka na m-c Kwiecień 2024r.

Na podwórku

sł. Ewa Stadtmuller, muz. Anna Huszcza

Na podworku zamieszanie,

każdy czeka na śniadanie,

głodny kot na płot się drapie

a gospodarz smacznie chrapie.

Ref.: Gospodarzu, wstawać pora,

karmić kury i indora,

nieść do stajni sianko świeże,

a nie w łożku sobie leżeć!

Pieje kogut: kukuryku!

Nie ma ziarna dziś w kurniku!

Krowa muczy, kwiczy prosię:

ktoś tu ma nas wszystkich w nosie.

Ref.: Gospodarzu…

Gdy gospodarz to usłyszał,

krzyknął: spokoj, krzyknął: cisza,

fantastyczny sen dziś miałem,

więc przerywać go nie chciałem.


To moja Polska! - Wesoła piosenka patriotyczna z tekstem

 słowa: Kalina Rokosz, muzyka: Michał Witek

1. Jedni mówią: Najlepiej jest w Stanach!

Inni twierdzą, że Francja to raj

Lecz gdybym miała wybierać sama

Dobrze wiedziałabym, co to za kraj!

 Są w nim góry, piękne widoki

A na północy Bałtyku czar

Nad głowami białe obłoki

Żaglówki płynące w siną dal

To moja Polska!


Śpiewające Brzdące - Nasza planeta

 Nasza planeta wzywa nas,

Na Ziemi misję zacząć czas.

Wołamy głośno S.O.S. Pomoc potrzebna Ziemi

 jest. Ref. Trzeba nam zieleni, Czystej atmosfery,

Segregacji śmieci, Pomogą w tym dzieci.

Ekologiczna misja trwa, Sadzimy drzewa

gdzie się da. Wołamy głośno S.O.S. Pomoc potrzebna Ziemi jest.

Back to top