Pszczółki
Grupa 4 latków
"W naszej grupie po polsku i angielsku mówimy i dobrze się przy tym bawimy, więc do nas zapraszamy - bawcie i uczcie się razem z nami !!"
Informacje dla rodziców:
Ważne informacje dla rodziców są przekazywane w INSO
Telefon: +48 56-676-04-17
Z nauczycielem grupy można się również kontaktować poprzez INSO
Zadania wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńcze na m-c Kwiecień 2024: | |
---|---|
Dziecko powinno : | |
- zdobycie wiedzy o zwierzętach wiejskich, życiu na wsi, maszynach gospodarczych, pracy rolnika | |
- kontynuowanie rozpoczętych przez nauczyciela rytmów obrazkowych oraz dźwiękowych, | |
- nauka rysowania owalu, wycinania nożyczkami koła, | |
- podejmowanie prób wyróżnienia pierwszych głosek wyrazów, nauka poprzez zabawę, utrwalanie umiejętności dzielenia wyrazu na sylaby | |
- dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy zwierzętami, | |
- rozumienie znaczenia pracy rolnika dla innych ludzi, | |
- zapoznanie z gospodarskimi pojazdami, pojęciem ekologia, | |
- ćwiczenie słuchu, percepcji wzrokowej, skupienia uwagi, | |
- rozwijanie myślenia logicznego, przyczynowo-skutkowego, | |
- przeliczanie elementów, liczenie na konkretach, | |
- poznawanie sposobów dbania o środowisko, zapamiętywanie najważniejszych pojęć związanych z ochroną naszej planety | |
- zaangażowanie rodziców w życie grupy przedszkolnej, | |
- uczestnictwo aktywne w burzy mózgów, dyskusjach, rozwijanie mowy, budowanie złożonej wypowiedzi ustnej na zadany temat | |
- odróżnianie czynników środowiskowych wpływających pozytywnie i negatywnie na zdrowie człowieka, zwierzęcia, | |
- zdobycie wiedzy przyrodniczej o roślinach, planecie, | |
- nauka wierszy na pamięć, głośne śpiewanie piosenek, | |
- dokonywanie obserwacji podczas zabaw badawczych z wodą, | |
- nauka segregowania śmieci, kształtowanie postawy patriotycznej, poszerzanie wiedzy o Polsce, symbolach narodowych, nauka stania na baczność podczas śpiewania hymnu państwowego | |
- utrwalanie znajomości adresu zamieszkania, nauka kodowania za pomocą figur geometrycznych, | |
- poznanie melodii i strojów ludowych | |
- dbanie o ogólny rozwój dzieci, przede wszystkim społeczno-emocjonalny. |
Bloki tematyczne na m-c Kwiecień 2024r. |
---|
I - NA WSI (01.04 - 05.04.2024) |
II - PRACA ROLNIKA (08.04 - 12.04.2024) |
III CHRONIMY ŚRODOWISKO (15.04 - 19.04.2024) |
IV - ŚWIĘTA WIELKANOCNE (22.04 - 29.04.2024) |
Wiersz na m-c Kwiecień 2024r. |
---|
Jajko Marta Bogdanowicz A to co? A to co? Dziecko siedzi zwrócone do nas plecami. Jajko drogą szło. Kroczymy palcami po jego plecach, od ich dolnej części z ku górnej aż do czubka głowy. Napotkało „patelnicę” Na czubku głowy wykonujemy dłonią ruch okrężny, zakończony lekkim stuknięciem palcem. i udaje jajecznicę. Wykonujemy wewnętrzną stroną dłoni szybki gładzący ruch – od czubka głowy do dolnej części pleców.. Małgorzata Barańska Ta maszyna, ta maszyna swoją pracę już zaczyna. Wszystkie tłoki zaraz ruszą, bo się razem ruszać muszą. Tup w lesie Beata Gawrońska Pewnego dnia Tup wybrał się na spacer do lasu. Idąc patrzył w gorę i podziwiał błękitne niebo (przesuwanie językiem od wałka dziąsłowego do podniebienia miękkiego), potem łąki i pola (przesuwanie czubka języka po wewnętrznych stronach policzków). Gdy doszedł do lasu, zaczął liczyć drzewa (liczenie językiem górnych i dolnych zębów). Na polanie zobaczył małego jelonka, który skubał trawę (kląskanie). Zobaczył też wiewiórkę, która wchodziła na drzewo (wyciąganie języka w kierunku nosa). Gdy zmęczył się chodzeniem, położył się na trawie pod drzewem (wysuwanie języka do brody). Zaczęło się ściemniać, więc postanowił wrócić do domu. Szedł i rozglądał się raz w jedną, raz w drugą stronę (wysuwanie języka raz w lewo, raz w prawo). Gdy przechodził obok strumyka, zobaczył małego lisa, który pił wodę (szerokim językiem robienie łopatki). Języczek był bardzo zadowolony ze spaceru (dzieci robią szeroki uśmiech). Wieloryb i rybki Marta Bogdanowicz Raz rybki w morzu brały ślub i tak chlupały: chlup, chlup, chlup. A wtem wieloryb wielki wpadł i całe towarzystwo zjadł. |
Piosenka na m-c Kwiecień 2024r. |
---|
Na podwórku sł. Ewa Stadtmuller, muz. Anna Huszcza Na podworku zamieszanie, każdy czeka na śniadanie, głodny kot na płot się drapie a gospodarz smacznie chrapie. Ref.: Gospodarzu, wstawać pora, karmić kury i indora, nieść do stajni sianko świeże, a nie w łożku sobie leżeć! Pieje kogut: kukuryku! Nie ma ziarna dziś w kurniku! Krowa muczy, kwiczy prosię: ktoś tu ma nas wszystkich w nosie. Ref.: Gospodarzu… Gdy gospodarz to usłyszał, krzyknął: spokoj, krzyknął: cisza, fantastyczny sen dziś miałem, więc przerywać go nie chciałem. To moja Polska! - Wesoła piosenka patriotyczna z tekstem słowa: Kalina Rokosz, muzyka: Michał Witek 1. Jedni mówią: Najlepiej jest w Stanach! Inni twierdzą, że Francja to raj Lecz gdybym miała wybierać sama Dobrze wiedziałabym, co to za kraj! Są w nim góry, piękne widoki A na północy Bałtyku czar Nad głowami białe obłoki Żaglówki płynące w siną dal To moja Polska! Śpiewające Brzdące - Nasza planeta Nasza planeta wzywa nas, Na Ziemi misję zacząć czas. Wołamy głośno S.O.S. Pomoc potrzebna Ziemi jest. Ref. Trzeba nam zieleni, Czystej atmosfery, Segregacji śmieci, Pomogą w tym dzieci. Ekologiczna misja trwa, Sadzimy drzewa gdzie się da. Wołamy głośno S.O.S. Pomoc potrzebna Ziemi jest. |